Jeg blir mer og mer irritert på den rødgrønne regjeringen og deres overformynderi. Da det kom frem at SV-politikere var de som benyttet seg mest av svart arbeid og høyre politikere var de som benyttet seg minst, tenkte jeg, nå må de røde, såkalte sosialistene, FAEN settes på plass!!!
Så går det noen dager og jeg tenker på min situasjon. Jeg er veldig glad i kultur, jeg jobber som kunst&håndverks lærer. Jeg liker tanken på et sosial demokratisk samfunn der det er plass til alle, svake og sterke. For å få en viss balanse må vi jo ha noen røde parti med slagkraft.Eller må vi det???
Så kommer Martin Kolberg og proklamerer hvordan de rikes skal "flås". Først rister jeg på hodet, så blir jeg nok engang skikkelig forbanna.
Når skal de smålige forbanna bedreviterene forstå at vi ikke kan ha en sovijetisk inspirert politikk. Det går ikke, historien viser det gang på gang. Østblokklandene, Cuba, og ikke minst Sovijetunionen. Det er bare Kina som har klart det og se på all den friheten og hvordan menneskene blomster. Mennesket trenger frhet, de trenger å vite at de kan skape noe på deres egne villkår. Mennesket er i utgangspunktet egoistisk.
Her til landet har vi klart å få en slags balanse, det går an å tjene seg rik, det går an å få ting til å skje og gjennomføre drømmen din. Men det er ekstra vanskelig her til lands og etter mitt hode er det pga.
1) Vi er et lite land med få innbyggere.
2) Vi har en unik geografi, som krever ekstra mye resursser får å få ting til. (priser, frakt, dyre lønninger osv..osv..)
3) Vi her et offentlig monster som sluker det meste. Her sitter det ufattelig mange maktgale og inkompentene byråkrater som har surnet, fordi de aldri har skapt eller fått til noe. De elsker skjema og prøver stadig å tette igjen hull slik at ingen skal få støtte eller klare seg. De elsker å snurpe igjen pengesekken.
4) Janteloven her til landet er unik og sitter utrolig dypt. Tror du at du er noe her til lands blir du uglesett eller sett på som en sleip kjeltring. Det er ikke så ille i Sverige engang!!
Så tenker jeg litt på USA, på en måte er det mye lettere å få ting til der, men skulle du falle der, sliter du jo maks. Det gjør du ikke her til lands, her blir du fanget opp og tatt vare på om du skull falle rett på ræva.
Men hva om vi ble litt mer lik USA på det punktet, da hadde det vært mye lettere for meg og mange andre som ønsker å skape noe å faktisk få det til.
Her må alle som vil drive for seg selv igjennom et papirhelvete uten like, lærere, politi, leger alle kjenner til de håpløse idiotiske skjemane, reglene og lovene…etter det jeg har forstått er det bare Tyskland som har lignende byråkrati her i i Europa. Et eksempel på det er jo alle de bøndene som har prøvd å drive økologisk jordbruk. De gir opp fordi de drukner i papier og regler….de går tilbake til tradisjonelt jordbruk. Det verste er at politikerne skjønner disse bøndene veldig godt????? Hæ???? Er det mulig???
Nei, ikke vet jeg. Det er vel umulig å få både i pose og sekk. Men nå tror jeg jaggu jeg vil prøve sekken litt og stemme FRP! De vil gi flere resursser til enkelt mennesket slik at de kan få friheten selv. Men det er klart det går utover de som er resurss svake……
Vanskelig, men alikevel så lett når man hører på de knallrøde politikerne!!!!
Jeg har alltid stemt høyre, de fører en fornuftig politikk som prøver å ta vare på friheten til enkelt mennesket, samtidig som de vil ivareta et samfunn som tar hensyn til de svake. Men har alltid hatt en stor sympati for AP, noen ganger har jeg vurdert å stemme AP, men har alltid landet på Høyre.
Denne gangen vurderer jeg ikke AP engang. Jeg vurderer FRP og Høyre.

40 kommentarer In " Tør jeg stemme FRP??? "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
august 7th 2008 at 7:57 pm
Du burde ikke gjøre deg sjøl til narr med å stemme på Fremskrittspartiet.
http://www.vgb.no/260...
Sånn`va det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 7th 2008 at 8:16 pm
De rike skal flås!
Ja, tror du på det da? Både Martin Kolberg og Jens Stolteberg tjener vel i overkant 1 million pr år.
Det samme gjør nok en lang rekke andre partipamper. Men sosialismen er jo tuftet på utjevning. Alle skal være like.
Men tror du på det sprøytet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 7th 2008 at 8:38 pm
Lurer på å stemme Frp selv, ikke fordi jeg nødvendigvis liker politikken deres på alle punkter, men hvis dette er alternativet til dagens regjering er det ikke et vanskelig valg.
Det er bare for 4 år, de har ikke mulighet til å skape verdens undergang (som rødstrømpene tydeligvis frykter) og de er faktisk ikke så ekstreme som det mange vil ha det til (ref deres partiprogram). Verdt et forsøk..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 7th 2008 at 11:34 pm
Ja, etter å ha tittet litt på bloggen din skjønner jeg jo at du kanskje ikke er så objektiv når det gjelder FRP. Noe sa meg at du ikke er så begeistret for FRP.
)
Men om jeg gjør meg selv til narr ved å stemme på FRP, drister jeg meg til å kalle deg en hoffnarr om du mener at dagens regjering er bedre. Hehehe..
Men er du ikke en smule arrogant i ditt syn på FRP?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 7th 2008 at 11:46 pm
Tror og tror..
Nei, jeg tror vel ikke de får det til. MEn jeg tror de vil prøve å jevne ut alle ujenvheter så mye de klarer, samtidig som de selv lager flere og flere regler på hvordan alle skal få begrense friheten til den enkelte.
Trodde folk som stemte på SV og AP var så lærde jeg? Men de er kanskje teoretiker hele gjengen?
Hadde de heller ikke historie på skolen da eller?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 7th 2008 at 11:47 pm
Godt sagt. Vi er visst i samme båt.
))
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 7th 2008 at 11:49 pm
Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så REDDE for å si at de akter å stemme Frp denne gangen… nå er det faktisk en tredel av velgerne. Er en tredel av landet bygdetullinger og dustefjols??
JIPPI! Da kan vi gjøre hva vi vil, de gærne har det jo godt…
De stakkar APene og de røde bruker argumenter som *bygdetullinger* osv…
SNAKK om tullinger som setter landet i revers og hindrer fri utvikling og personlig initiativ!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 12:02 am
Jeg skjønner ikke logikken. Du har stemt Høyre, men er oppgitt over den rødgrønne regjeringen. Kanskje jeg har tatt det ut av sammenhengen.
Det er nok vanskelig å skape noe i Norge, men ikke umulig. Det er få folk og det er stor spredning, men folket har mye penger.
Jeg skulle nok likt å skape noe selv sånn som arbeidsmarkedssystemet er, men to av tre oppstartforsøk mislykkes. Og jeg har egentlig ingen forretningsidé eller startkapital.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 12:16 am
Jeg er høyremann. Og skjemmes ikke over det. Men jeg hadde likt at Erna & Co. kunne slutte å lefle med Krf, et særinteresseparti som har fostret noen av de mest maktkåte politikere Norge noengang har sett…
Mitt ønske er at Erna med direkte blikk og klar stemme hadde sagt at, JA… hvis det blir et grunnlag for rent flertall mellom H og Frp etter neste valg så ønsker vi en regjering bestående av de to partiene.
Som sagt: det er kun for fire år. Og når Ap har klart å svelge SV/SP i regjering så må da faen meg Høyre klare å tilpasse seg et Frp for noen år.
Det jeg imidlertid tror vil være den største effekten av en slik forpliktende uttalelse fra Erna er at Høyre ville gjort et kjempevalg. Vi ville fått en H/Frp-regjering med Høyre i førersetet. En klar, borgerlig regjering. Og en gyllen sjanse for Frp til å vise at de var et ansvarlig parti slik de ønsker å fremstå.
Den sjansen tror jeg ikke Frp ville latt gå fra seg, med tanke på det neste valget i 2013.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 11:07 am
Jeg ser der den. Det er vel noe som henger igjen med hjernevasking av røde politikere. Vi har det jo tross alt bra nå, selv om vi kan få det mye lettere.
Men har ofte tenkt hvor ufattelig arrogant det er å si at de som er stemmer FRP er bygdetullinger og dustefjols.
Nei, hvorfor skal vi være så redde…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 11:10 am
Jeg skjønner godt at du syntes det var rart. Det burde jo ikke komme som noen bombe siden jeg har stemt Høyre hele livet. Men jeg har har alltid hatt en del sympati for AP. Det har vært mye de står for som jeg har likt. Men det har ikke kommet frem. Så jeg skal rette det.
Ja, to av tre klarer ikke å gjennomføre ideene sine. Det er jo ikke så rart da. Jeg har mange forretningsideer, om alle er gode er en annen sak, men det er ikke snakk om å satse, jeg må ta det steg for steg og det kan jo ta 100år i dette landet….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 11:11 am
Den er jeg veldig med på. God kommentar.
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 11:22 am
Jeg stemmer også høyre, og har lekt med tanken på å stemme Frp neste høst.. Mest fordi jeg syns de burde få sjansen til å mislykkes..sånn som alle andre partier har..:) Og 4 år..de greier vel neppe å innføre diktatur på 4 år..:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 11:33 am
I Os stemmer snart nesten 50 % Frp!
Det har nå blitt en svømmehall i bygda, og et nytt kulturhus skal det visst også bli, og psykiatriske tilbud er relativt greit nok, så kanskje Frp og Søviknes ikke er så verst likevel.
Men rikspolitisk, tja, går det bra på lokalt plan, så behøver det ikke bli aldeles katastrofe, selv om de virker som om de har en katastrofal kulturpolitikk og innvandringspolitikk.
Selv om jeg selv aldri har stemt på Frp. – Stemte Senterpartiet sist, “mer penger til kommunene”-partiet.
Finest Kind!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 11:37 am
Ved å blant annet spille på offerstrategier, såkalte “folkelige verdier” og vise et engasjement for ”folk flest” har Frp maktet å mobilisere en velgerskare som ikke nødvendigvis har høyere utdanning eller lederstillinger i sikte.
Ufaglærte arbeidere, arbeidsløse og folk med lav inntekt var også den gruppen som var Aps kjernevelgere noen tiår tilbake.
Sutring og føleri er der lite substans i.
Slik kan ikke bygge landet.
Jeg er forøvrig høgt plassert på venstresidens svarteliste over irritasjonsmomenter, så ta ikke den du.
Jeg logrer absolutt ikke for den sittende regjering, jeg ser bare ikke noen gode løsninger i Frp.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 11:44 am
# 2B
Tja, si det du?! Dagens generasjon hadde jo ikke historie i ordets forstand, men noe de kalte “O-fag”. det gikk hardt ut over kunnskaper både i histoprie, naturfag og geografi. (Ingen lærte noe som helst)
Og så et lite tankekors: La oss si du ikke lærte noe på,skolen. At eksamenspapirene så langt fra var hva du hadde håpet å kunne legge frem sammen med CV’en din. Ja, at du rett og slett ikke fikk jobb med de papirene du kunne vise frem?
Hva kunne du bli/gjøre da? Du bør jo kunne tjene til livets opphold?
Jo, da kan du bli politiker! Det kreves intet av kvalifikasjoner. Nærmeste politiske ungdomsorganisasjon tar imot med påne armer.
Over tid blir du forsiktig hjernvasket og hvis du greier å knyte deg til de riktige maktpersoner i hierarkiet, vil du stige i gradene.
Etter hvert lærer du deg å slikke de riktige ryggene og i tilstrekkelig grad til at nominasjonskomiteen får et tips om at du kanskje er å satse på.
Og så en dag sitter du som rådgiver til en ledende politiker. Og gjør du en god jobb der så kan veien være åpen for å overta stolen hans når han gjør sine største tabber.
På veien er du blitt en sluere person, men strengt tatt er det vel like mange svarte hull i CV’en? Tror du dagens politikere er noen skikkelige “skarpinger”? Nei, de er faktisk ikke det. (Med noen enkeltstående unntak) Det er opptil flere som nok aldri ville ha fått en god jobb innenfor privat næringsliv med de papirene de kunne fremvise.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 11:49 am
Mye fornuftig i det du skriver Kreafix.
Kanskje ikke så rart jeg synes det da jeg er høyremann selv. Jeg er veldig enig i Burgmann sin kommentar, jeg tror han har rett og jeg vet det er mange høyremennesker som tenker som han.
Dessuten så er ærlig og klar tale mangelvare blant norske politikere. Så ja, Erna ville tjene på det.
Du er innom noe viktig i ditt innlegg, nemlig byråkratene. Noen av de har enorm makt og de er nesten uten untak sosialdemokrater.
Det er hovedgrunnen til at de fleste av oss rister på hodet i avmakt selv om vi har det meget godt i Norge.
Gir deg en tommel så forhåpentlig flere kan komme innom og lese.
Har lest litt av deg og hadde sett at vi hadde hatt flere lærere som deg.
God helg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 8th 2008 at 11:54 am
Og jada: jeg *er* arrogant i forhold til Frp.
Fordi de fortjener det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 9th 2008 at 12:09 pm
Hehehe…bra sagt.
DD
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 9th 2008 at 12:14 pm
Ja, jeg har også tenkt litt på alt de har fått til i OS. Så tenker jeg også på at den mest intelligente presidenten USA har hatt, var Bill Clinton, og hva ble hans undergang?? Hehe..ok, kanskje litt spesielt å sammenligne Bill Clinton med Søviknes.heheh..men altså begge liker i alle fall yngre damer.
Nå ble dette noe flåsete, men poenget mitt er at vi er så forbanna kjappe med å sable ned folk som får til ting i dette landet, gjør det en tabbe blir de husket for det resten av livet. Janteloven kommer inn igjen og igjen..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 9th 2008 at 12:20 pm
Jeg ser poenget ditt, jeg er helt enig i at det som er mest begeistret for FRP, er nok de som kanskje vil føle seg mest lurt. FRP spiller på de enkle forståelige tingene som angår alle som bensin, skatt og innvandring, når det tross alt er lange sykehuskøer, elendig skole osv..osv..
Men alikevel, hvorfor ikke gi dem 1 sjanse!!
De vil aldri kunne gjennomføre em ren FRP politikk, kanskje de kan klare 40% men aldri mer.
Jeg tror nok det er mer realistisk at de vil havne på 27-28 prosent, da vil de nok ikke klare å gjennomføre mer en halvparten av fanesakene sine. Det er jo det som er det fine med det demokratiet vårt. Så lenge de ikke får et rent flertall er det ingen problem!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 9th 2008 at 12:24 pm
Hmmmm..veldig interessant. Ja, jeg følger tankegangen din.
Det er jo skremmende å tenke på. Det er det jeg alltid har ment, skru opp lønningene til politikerene slik at det vil være interessant for intelligente personer å drive landet..
Ha en finfin lørdag Argus.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 9th 2008 at 12:31 pm
Jøss, takk skal du ha. Nå ble jeg glad. Var innom å tittet på siden din også. Mye morsomt.
Yetien har forresten sagt mye positivt om deg.
)
(Vi er gode kollega ser du.
Veldig god helg til deg også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 9th 2008 at 12:35 pm
Hehehe..okey da. Men jeg føler selv at jeg ikke gjør meg selv til narr fordi jeg vil gi FRP en sjanse i 4år.
Skulle de være så ille som mange røde vil ha det til, skal jeg love deg at jeg aldri skal stemme på dem igjen. Men nå har jeg faktisk lyst å se hva de kan få til, eller ikke få til. Tror du virkelig at alle de dommedags profetiene dine vil gå i oppfyllelse???
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 9th 2008 at 12:47 pm
Aye. Jeg er *overbevist* om at Fremskrittspartiet er akkurat like klovnaktige og håpløst banale innen lederskap som det jeg her sier.
Men men. Jeg begynner å bli gammel og trett, og ting betyr liksom ingenting lenger.
Vi får vel avslutte Frp-debatten med en kjent og kjær skillingsvise om fremskrittet.
Perler For Svin – Raga Rockers
—————————- ——–
“FREMSKRITT”
Solen skinner, hav fordamper
Blir til skyer, blir til regn.
Blir til fosser som blir lagt i rør
Det som var der før
tørker ut og dør.
Flittige slaver borer i berget
En dag kommer de frem.
Strekker en kabel, er litt spandabel
Legger inn stikk-kontakt i alle hjem.
Da kan vi heldige plugge inn TV
Og overlate til skjermen å leve.
Og ikke lenger være fullt så alene
Når vi skal finne ut hva vi skal mene.
Før takket vi Gud for maten
Nå vet vi bedre
Nå takker vi staten.
Ye Ye Ye
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 9th 2008 at 12:48 pm
Om man skal ta fra de rike, slik kristin Halvorsen har skrytt av, forventer jeg å se at de fattige faktisk får det bedre, noe som virkelig ikke stemmer med denne regjeringen.
Neste valg blir nok ett voldsomt oppgjør med mangt og mye. Jeg ser snart ingen gode alternativer overhodet for egen del. Ikke akter jeg å stemme rødt heller, med mindre det skjer noen handlekraftige og holdbare endringer i den sittende regjering, noe jeg har mistet troen på.
Og jeg er helt enig med deg vedr. byråkratiet. Det er et ineffektivt- og etterhvert menneskefiendtlig system som er moden for total rasering.
FRP vil jeg aldri finne på å lefle med, for jeg tror de kan gjøre landet vårt ubotelig skade i løpet av 4 års makt. Jeg skjønner folk trekkes dit, for de maner og maner rundt samme gullkalv år etter år, men jeg tror ikke, virkelig ikke at den lille mann og kvinne i gata får det bedre med dem. Tvert imot. De rike vil bli rikere, landets fellesgoder vil selges for drops og de som har det tøffest vil slite ennå mer. For meg må folk være så rike de ønsker og makter, det går ikke på det. For meg går det på at vi i fellesskap kan gi også de som ikke klarer å opprettholde livet for egen kraft, et verdig liv også.
Må man gå så langt til høyre for å vippe balansen da bruttern? Du gjør som du vil selvsagt – eg berre spør
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 9th 2008 at 12:49 pm
Jeg er liberalist av hjerte, men i Norge har vi det likevel ganske greit. Inntil videre har Norge en ekstremt god økonomi, og derfor er ikke sosialismen noe problem.
Det er som de sier, om vi hadde hatt FRP i front når vi fant oljen på 60′tallet. Så hadde vi solgt hele greia for 10 milliarder og ferdig med det. Det hadde vert ett riktig og liberalistisk tankesett, men i stedet så har vi det bedre en vi noensinne kunne drømme om.
FRP vil gjøre store forandringer i landet om de kommer til makten, og noe av det er bra. Men det er og mye dårlige ting, og mye som ikke kan forandres tilbake. FRP vil selge ut enorme landområder staten sitter på, disse vil bli kjøpt opp av utenlandske fond og investorer. Men hvorfor skal vi selge? Vi trenger jo ikke og gjøre det! Vi trenger ikke pengene nå, men det kan være fint og ha landområdene om ti år.
Jeg er livredd at FRP kommer til makten, men om de gjør det skal jeg være blandt dem som gir alt for og få så mye ut av deres styreperiode som mulig. Jeg er liberalist og oppurtunist, om FRP vil kjøre landet i grøfta skal jeg fanken i meg tjene penger på det. Så får idiotene som fant ut at de i grunn bare tapte på og la FRP styre landet angre så mye de vil.
FRP bør aldri komme til makten, men jeg håper ett annet liberalistisk parti gjør det. I Norge kan vi tillate oss helt andre spilleregler enn det som finnes noe annet sted i verden.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 9th 2008 at 12:54 pm
#2b:
Faktum er at denne regjeringen kan gjøre så mye tullball de vil. Så lenge de ikke selger bort alle de Norske resursene vil vi ha det godt de neste 250 årene (minst).
Bare småting som ligger rundt Norskekysten, når det er tomt har vi enorme resurser på både Sør og Nordpolen og ta av. Mer en vi noensinne har hatt i Norge.
Tullinger kan styre landet så mye de vil uten at det egentlig gjør noen forskjell.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 12th 2008 at 10:15 am
Ja, det er veldig forståelig at man gir opp. Politikerne kan ta knekken på hvem som helst, de vet aldri når de skal slutte.
Setter pris på engasjementet ditt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 12th 2008 at 10:18 am
Hei, hei søs!
Nei, vi tenker temmelig likt. SV er jo tilsvarende FRP bare på venstre siden, de partiene er nok nødvendige, men de bør jo være små. De skaper debatt og får folk til å tenke. Men å handle deres ekstrem holdninger er jo galt. Så nei Sandri jeg stemmer nok Høyre denne gangen også.
)
Men dæsken døtte jeg har lyst å stemme FRP!!!!!
DDD
Går det bra med deg?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 12th 2008 at 10:26 am
Meget fornuftig sagt, jeg er med på tanken. Men husk nå på at da vi fant olje og AP faktisk hadde makten økte lønningene med flere 100%. Da hadde vi ikke begynt å ta opp olja enda. Så å bruke verdier vi ikke skapt er jo nokså typisk sosialtiske parti, og da går virkelig landet på dunken tilslutt!!
Det er bra vi har sterke sosialistiske parti. Men ved sist regjering viste Høyre seg mer sosialistisk enn AP. Så nei, sannelig om jeg vet.
Men blir nok høyre på meg ja..
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 12th 2008 at 10:28 am
Ja, tenker du på gass og naturresursser nå???
For olja har vi ikke lengre enn i 70-80år! Til og med nå som de har funnet helt ny teknikk med å støvsuge og slurpe opp ALL tenkelig olje!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 12th 2008 at 10:31 am
Ser av noen kommentarer her, og litt av din egen holdning, at det er noen høyrefolk som vil stemme FrP her.
Ikke gjør det!
Den beste regjeringen vi kan få etter valget kan være en Høyre/FrP- regjering, men da må Høyre være sterkest mulig.
Høyre må få tilbake de som har vært der, pluss noen til, så kan FrP fortsette og sanke stemmer fra DNA.
Et Høyre på drøye 20% og FrP nære 30% kan fort bli en realitet.
Hyggelig at du jobber sammen med Yetien, og så er du jo bror til en favoritt ser jeg.
Hils begge
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 13th 2008 at 1:03 pm
Hei du!
Ja, har tenkt det samme selv. Jeg skrev jo dette innlegget i affekt. Men når det kommer til handling stemmer jeg høyre. Jeg har bestemt meg nå, det blir som jeg alltid har stemt.
Det kan bli litt voldsomt med FRP på 30%. Høyre på 30% og FRP på 20% hadde vært spennende.
Det skal jeg gjøre vettu.
Ha en finfin dag min gode mann.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 1:14 am
En stund siden du har vært innom her.?
I dager det bursdag og vi håper du titter innom og tar imot våre hilsninger på dagen.
GRATULERE med dagen din.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 1:19 am
Gratulerer med dagen!!!!!!Men stem Rødt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 1:37 am
Hvis du tror det blir mindre overformynderi med Frp ved roret, tror jeg nok du skal tenke om igjen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 1:46 am
Når jeg ser hva denne regjeringen vår til tider steller istand og den totale mangel på samarbeidsvilje på borgerlig side, har jeg undret meg på om vi tør å la være?
Valget står da mellom fortsatt sosialistisk styre med stadig nye kreative skatter og avgifter og stadige forsøk på å ødelegge norsk forsvar og etablerte forsvarsallianser-?
Eller en borgerlig plattform bestående av et famlende Høyre, et nokså ensporet Krf og vinglepartiet (V) som ikke under noen omstendighet kan oppnå flertall for sin politikk alene -
Eller et isolert Frp som heller ikke kan få flertall alene og som gir Sponheim (V) kvalmefornemmelser hver morgen?
Et umulig valg? Ja, det er jo en grunn for at Stoltenberg og Halvorsen smiler om kapp med katten Mons hver morgen. Hva foregikk på denne teltturen til Sponheim og Stoltenberg? Er han lovet et politisk bein for å holde borgelig side splittet?
Men, – hva ville skje dersom velgerne gjennom sin stemmegivning (og i ren desperasjon)ga Frp 33%, H 18%, Krf 6% og V 5%
Det er som kjent “makta som rår” (og politikere er veldig glade i makt!)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 19th 2009 at 1:55 am
Hvis du er smart så stemmer du IKKE FrP! FRP er et part som spiller på intolleranse og fremmedfrykt og som er totalt uansvarlig i sin økonomiske politikk. Hold deg langt unna det partiet og stem Høyre eller Venstre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 30th 2009 at 9:11 am
Jeg er dum og intetanende. Jeg er oppvokst på bygda og har sikkert en grilldress om jeg leter. Jeg skjønner ikke noenting, kan ingenting og vet ingenting. Jeg er harry med jevne mellomrom og er en av de mindreverdige her i landet. Men en ting er sikkert jeg stemmer FRP sammen med alle de andre som er like dumme og intetanende som meg, for de er de eneste politikerne som ikke har sagt stygge ting om meg og mine venner. Jeg er mest redd for at AP eller KRF får fortsette jeg. Dumme meg som ikke skjønner noenting.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende